Data driven marketing

Data driven marketing heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld van innovatieve aanpak tot fundamenteel onderdeel van bedrijfs- en marketingstrategieën. Analyse van big data met betrekking tot bijvoorbeeld consumenteninteractie en engagement, maakt het immers mogelijk om voorspellingen te doen over toekomstig gedrag. U beschikt daarmee over waardevolle gegevens om uw marketinginspanningen beter te laten renderen. CQM helpt u bij het analyseren van big data voor marketingdoeleinden, zoals digitale marketingbudgetten.

Data driven marketing voor digitale marketingbudgetten

Bij het alloceren van digitale marketingbudgetten wilt u natuurlijk zo goed mogelijk weten in welk digitaal kanaal of welke digitale marketingactiviteit u het beste kunt investeren. Bij het verzamelen van uw historische marketinggegevens, zoals conversies of klikken, kunnen we bepalen waar u het digitale marketingbudget het beste aan uit kunt geven. Ook kunnen wij prognoses van verwachte conversies voor u maken, voordat u daadwerkelijk budget investeert. U kunt dan op voorhand zien wat een bepaalde stijging in budget u aan conversies oplevert bij bijvoorbeeld zoekmachine-advertenties.

Analyse voor conversie optimalisatie

CQM helpt u graag het maximale uit uw marketingbudget te halen, door te identificeren op welk kanaal u uw budget het beste kunt inzetten. Maar dat niet alleen. Wij verhogen ook uw conversiegraad door middel van gepersonaliseerde content op uw website. Daarbij leggen wij verband tussen de verzamelde data van het surfgedrag van de consument en wie de website bezoekt. Zo kunt u gebaseerd op het klikgedrag van de bezoeker een profiel opstellen en gepersonaliseerde content tonen om de conversies te verhogen.

Laten we samen eens bespreken wat CQM met data-analyses voor uw marketingactiviteiten kan betekenen. Neem vrijblijvend contact met ons op.

Ook interessant

Drs. Suzanne van Loon-van der Linden

Drs. Suzanne van Loon-van der Linden

Senior Consultant