Exploration Stories

Wil je een product lanceren in een markt maar heb je geen duidelijk beeld van wat de belangrijkste concurrenten zijn? Wil je weten welke vragen consumenten stellen over producten in jouw markt? Wil je ontdekken wat de laatste trends zijn in bijvoorbeeld de foodsector? Dan helpen we je graag.

Of het nu gaat om het ontwikkelen van nieuwe producten of het groeien in nieuwe markten het is van cruciaal belang om goed inzicht te krijgen in de behoefte van consumenten. Op fora en blogs delen consumenten verhalen over hun leven, maar ze delen of vragen ook om advies over van alles en nog wat. Deze bronnen verbergen een schat aan informatie als ze op een gestructureerde manier geanalyseerd worden.

Afhankelijk van je vraag gebruiken we de meest relevante social listening tools en scrapen we relevante bronnen van het internet. Met behulp van tekst mining technieken brengen we structuur in de data om de benodigde analyses te maken.

Maar daar stoppen we niet. Want informatie wordt pas relevant als het bruikbaar wordt gemaakt. Door middel van deep dives geven we inzicht in belangrijke topics, vinden we aanknopingspunten in nieuwe marktsegmenten en geven we inzicht in trends en ontwikkelingen. 

Deze exploratieve aanpak brengt inzichten door de bril van de consument zonder dat je eerst met ze hoeft te praten. Je observeert hun ‘digitale’ conversaties en haalt daar bruikbare inzichten uit. 

Nieuwsgierig geworden naar onze aanpak? Neem dan contact op met CQM.

Drs. Marieke Koningen

Drs. Marieke Koningen

Senior Consultant