01/06/2015


18/6/2015
Hoewel CQM voorstaat dat Big Data vooral gezien moet worden als één van de mogelijke oplossingen voor een klantvraag en dat het belangrijk is om te beginnen met het stellen van de juiste vragen, zien wij ook dat met de huidige beschikbaarheid van veel verschillende databronnen er nieuwe kansen zijn. Voor het herkennen en benutten van die kansen is veel creativiteit nodig.

Op 18 mei 2015 heeft CQM op uitnodiging van OV Next Step – een groep enthousiastelingen van 35-45 jaar werkzaam in de gehele breedte van het  OV – een creatieve brainstorm begeleid rond het thema Big Data in het Openbaar Vervoer. De vraag: hoe kan het OV verbeterd worden met de inzet van databronnen? Zo’n 30 mensen hebben actief en gestimuleerd door creatieve denktechnieken maar liefst tweehonderd verrassende ideeën bedacht. 

Bekijk het filmpje voor een selectie van die ideeën:

Lieneke van Boxel
Lieneke van Boxel helpt je graag verder Neem contact op