14/08/2018


Mijn naam is Emy en woorden die mij goed omschrijven zijn gedreven, samenwerken en praktisch toepasbaar en goed resultaat. Ik word blij van: een gezamenlijk opgelost vraagstuk, dat zowel voor de klant, zijn/haar business en het liefst ieders dagelijkse leven interessant en relevant is. Daarom ben ik altijd nieuwsgierig naar het verhaal áchter de data.

 

Achtergrond

Ik heb in Tilburg Econometrie gestudeerd. Tijdens mijn studie en eerste werkjaren heb ik bij een bank gewerkt. Ik werkte daar aan modellen die op basis van klantkenmerken en gedrag het risico op betalingsproblemen inschatten. Na een aantal jaar risicomodellering werd ik steeds nieuwsgieriger naar andere toepassingen van wiskundige modellen. Ik ben toen bij een start-up gaan werken die zich richt op marketing analytics. Daar maakte ik de behoeftes van de consument inzichtelijk met behulp van data-driven klantreizen en tekst mining.
 

Specialist

Ik begeef me graag op het snijvlak van de praktijk en theorie. Wat mij betreft is een ideaal model ook geen ingewikkelde black box, maar een handige manier om meer inzicht en grip te krijgen op de complexe werkelijkheid. Ik ben altijd op zoek naar de praktische interpretatie van een model, kijkende naar de onderliggende formules en uitgangspunten. 
 

CQM

Ik werk nu een paar maanden bij CQM en het valt me op dat er enorm veel kennis en ervaring in huis is. Bovendien is er veel enthousiasme om die kennis te delen, zowel met collega’s als met de klant. De gedachte dat de mooiste resultaten worden verkregen door de kennis van de klant en CQM samen te brengen, spreekt mij erg aan en wordt ook echt CQM-breed gedragen.
Wat ik ook merk is dat CQM’ers met ongekende passie en gedrevenheid werken. Iedereen lijkt oprecht blij te worden van cijfertjes, complexe vraagstukken, en het helpen van anderen daarbij.
 

Praktijkvoorbeeld

Een van onze klanten wilde graag meer inzicht in de behoeftes van de consument rondom hun product. Door hun eigen tooling waren ze al goed op de hoogte van de grootste plus- en minpunten van hun product en algemene behoeftes, maar om zich te kunnen onderscheiden op de markt wilden ze juist meer weten over de onderliggende consumentenbehoeftes en de nog ‘onbekende’ consumentenverhalen.
Met text analytics hebben we (wereldwijde) consumentenverhalen verzameld. Samen met de klant hebben we een selectie gemaakt van de meest interessante onderwerpen. Een van deze verhalen ging over iets waar 10% van de consumenten mee te maken heeft, maar waarvan de grote rol in productkeuze en –gebruik nog niet bekend was. 
Door dit inzicht kon het bedrijf hun marketingstrategie verbeteren en beter aansluiten bij de behoeftes van hun consumenten. Van zulke successen word ik natuurlijk blij.

 

Wilt u meer weten over marketing analytics, het toepassen van tekst analytics voor betere inzicht in consumentenbehoeftes of een data gedreven aanpak van uw marketingstrategie?
Neem dan contact op met Emy, zij stelt de juiste vragen en weet daarmee de complexe werkelijkheid inzichtelijk te maken met praktische modellen die u helpen uw vraagstukken op te lossen!

 

Ook interessant:

 

Emy Hermens
Emy Hermens helpt je graag verder Neem contact op