09/07/2018


Nog een mooi stuk uit het interview met CQM-relatie Ton van der Pluijm, over effectief marktonderzoek, analyse van en potentieel ín de markt. 


Ton is innovation manager op het gebied van innovatie & design en werkte onder meer voor Heineken (Beertender), DouweEgberts/Philips (Senseo) en ReckittBenckiser. 

Dit filmpje is korter dan het interview over factbased development en gaat vooral over de noodzaak van goed uitgevoerde marktanalyses bij het lanceren van een nieuw product. Ton geeft een aantal voorbeelden waarbij het niet helemaal goed ging en legt uit wat hij anders had kunnen doen.

“Het is jammer als je van tevoren had kunnen weten waarom iets goed of fout gaat. En je had het kunnen weten, door betere data-analyse. En dat is essentieel dat je dat goed doet.”, aldus Ton van der Pluijm.

“[…] Al hadden we toentertijd beter die markt geanalyseerd en de kennis en kunde van CQM toegepast, dan hadden we misschien daar beter inzicht gehad…”

 

 

Ook interessant:

 

 

Wieke Selten
Wieke Selten helpt je graag verder Neem contact op