02/08/2018
Maurits Smits, Head of Design for Excellence bij Philips, vertelt over het correcte gebruik en de valkuilen van big data analyses.
"Wat CQM ons geleerd heeft is: ga nu niet van tevoren heel hard alle vragen vastleggen, maar laat je ook verrassen door wat er uit de big data analyse kan komen en ga daarna nog een keer naar je vragen kijken en richt ze opnieuw in."
Philips deed al veel met Star Ratings. Maar kwam niet verder. Totdat ze samen met CQM big data anders gingen gebruiken dan ze gewend zijn.
De waarde van kwantitatieve analyses voor Philips? Het verschil tussen een star rating 3 (middle of the road) en een star rating 4 of 5!
Want pas als je weet waarop een star rating is gebaseerd, wat er volgens de consument goed is en wat er fout is aan je product, kun je wat er fout is verbeteren en wat er goed is blijven steunen en onderbouwen naar de klant toe. En dat leidt tot betere oplossingen voor beide kanten, zowel de klant als Philips!
Wilt u ook analyses van feitelijkheden omzetten in besluiten?
Neem contact op met Peter Stehouwer.
Ook interessant:
-
Lees alles over de werkzaamheden van CQM op het gebied van Marketing
-
CQM won onlangs voor de tweede achereenvolgende keer een Nederlandse Data Science Prijs
-
Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Volg ons op LinkedIn of meld u aan en beheer hier de mailing die u van CQM wilt ontvangen.