CQM blij met hoge klanttevredenheid

Dit jaar heeft CQM een klanttevredenheidsonderzoek gehouden. We hebben onze relaties gevraagd deel te nemen aan een onderzoek over de algehele beleving van CQM. Dat bestond uit twee delen: een aantal stellingen over het huidige CQM en het kiezen van kaarten die passen bij het ideale CQM in de toekomst. Meer dan 200 respondenten van zo’n 70 verschillende bedrijven hebben ons geholpen door hun eerlijke mening te geven.
Daar zijn we dan ook erg dankbaar voor. In dit artikel delen we graag de uitkomsten met je. 

 

Excellente Net Promotor Score

Het onderzoek begon met de vraag: "Op een schaal van 0-10, hoe waarschijnlijk is het dat u CQM zou aanbevelen aan een vriend of collega?" Met deze vraag is het mogelijk de zogenoemde klantloyaliteit te meten en die zegt natuurlijk iets over de klanttevredenheid. Met het rapportcijfer dat respondenten geven, worden ze ingedeeld in drie groepen: detractor (cijfer: 6 of lager), passive (cijfer: 7-8) en promoter (cijfer: 9-10). De NPS-score wordt berekend door het percentage promotors te verminderen met het percentage detractors. Deze score (die dus loopt van -100 tot +100) geeft naast de tevredenheid van onze klanten ook inzicht hoe je het als organisatie doet ten opzichte van de markt. Vergelijk het bijvoorbeeld met andere branches in de Newcom NPS Benchmark 2019 (zie afbeelding, gebaseerd op metingen onder ruim 300 organisaties in de afgelopen 12 maanden). Wij zijn dus echt wel een beetje trots op onze excellente NPS-score van +55. 

 

CQM nu en in de toekomst

De gemiddelde scores op de vraag in hoeverre onze relaties het eens zijn met zestien stellingen over het huidige CQM, zijn hoog. Fijn om te weten dat onze opdrachtgevers de betrouwbaarheid van CQM (9.0), de competente medewerkers (8.6), onze inzet voor (8.6) en samenwerking met de klant (8.7) zo weten te waarderen. Maar ook de top 6 geselecteerde kaarten die het beste passen bij het ideale CQM, zijn nuttig en bieden veel inzicht. Hier gaan wij zeker mee aan de slag. 
Naast hoge scores zijn vooral de motivaties van de antwoorden ontzettend waardevol. We voelen ons hierdoor enorm gemotiveerd door te gaan met waar we zelf ook heel blij van worden (namelijk de praktische toepassing van Data Science). Daarnaast zijn de toelichtingen op de antwoorden soms ook omgezet in concrete verbeteracties in onze (communicatie)strategie. We hopen hierdoor in de toekomst nóg beter aan te sluiten bij de behoeften van onze opdrachtgevers.

 

Complexe problemen eenvoudig en praktisch toepasbare oplossingen

Wij beschikken over vaardige en talentvolle medewerkers die met hun exceptionele expertise, nieuwsgierigheid en ongekende passie de meest complexe vraagstukken oplossen. Wij brengen orde en structuur in de problematiek van de klant. Onafhankelijk en altijd in samenwerking met de klant. We lopen voorop op het gebied van Data Science en ontdekken steeds nieuwe modellen en methodes om altijd de best mogelijke praktisch toepasbare oplossing te kunnen bieden. Wij leveren áltijd. Samen met de klant gaan we voor de overwinning!

 

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws van CQM, volg ons op LinkedIn of meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.

 

Fotocredit: Pixabay
en newcom.nl

 

Dr. ir. Arjen Vestjens

Dr. ir. Arjen Vestjens

Managing Partner