CQM helpt u consumenten zo gericht mogelijk te benaderen via customer intelligence. Wij verzamelen, analyseren en gebruiken klantdata, zodat u beter kunt sturen. Denk hierbij aan het meten en analyseren van aankoopgedrag en webgedrag, zoals kliks op websites en internetreviews. Deze informatie vullen wij desgewenst aan met data uit externe bronnen, zoals webanalysetools en social media. Ook data van concurrenten en/of concurrerende producten kunnen wij daarbij meenemen. Wij werken de verzamelde informatie continu bij, zodat u de klant steeds beter leert kennen. Dat maakt de meest gerichte en gepersonaliseerde klantbenadering mogelijk.

 

Analysering van (concurrenten) reviews

Bij het analyseren van internetreviews leggen wij een link tussen wat consumenten schrijven en het cijfer dat ze geven. Uit die gegevens kunnen wij bijvoorbeeld herleiden wat de klant belangrijk vindt en op welke factoren het eindcijfer is gebaseerd.

Andere vragen die wij via reviewanalyse kunnen beantwoorden, zijn onder meer: 

  • Waarom scoort u lager dan uw concurrentie?
  • Welke producten/merken worden op social media als vergelijkbaar gezien?
  • Welke factoren hebben de meeste invloed op de beoordeling?
  • Wat gebeurt er met de beoordeling als u een specifieke factor verbetert?
  • Welke bewoordingen gebruiken consumenten met betrekking tot bepaalde aspecten van een product?

Voor het analyseren van reviews gebruiken wij verschillende gegevensbronnen, afhankelijk van het type vraag. Ook kunnen voorspellingen (predictive analytics) worden gemaakt van bijvoorbeeld de invloed van een beoordeling op het eindcijfer, wanneer u bepaalde aspecten zou aanpassen. De bereikbaarheid en toegankelijkheid van uw customer service bijvoorbeeld. Wij kunnen dit onderzoek eveneens uitvoeren op basis van reviews van concurrerende producten/merken. Daarmee beschikt u over waardevolle data voor uw bestaande of nieuw te ontwikkelen producten.

 

Inzicht in klantdata met kwantitatieve methoden

Er zijn verschillende kwantitatieve methoden waarmee wij u inzicht kunnen bieden in uw klantdata, zodat u uw klant steeds beter leert kennen en gerichter kunt benaderen. CQM helpt u graag te bepalen welke methode het beste aansluit bij uw specifieke vraag- en doelstelling. Neem gerust contact met ons op voor een adviesgesprek.

 

Ook interessant

Wieke Selten
Wieke Selten helpt je graag verder Neem contact op