CQM biedt jouw bedrijf of organisatie ondersteuning op het gebied van forecasting. We zorgen er voor dat je scherp in de toekomst kunt kijken, zodat je beter kunt anticiperen op de veranderingen die gaan komen. Door de toekomst gestructureerd in kaart te brengen kunnen betere beslissingen worden genomen om die toekomst tegemoet te treden. Zo kun je de toekomst met vertrouwen tegemoet zien. Je houdt tevreden klanten en er worden kosten bespaard.

 

Forecasting: voorbereiding op de toekomst

Forecasting betekent in de toekomst kijken. Of het nu gaat om hoeveel reizigers er komend jaar in de trein zullen zitten, of hoe groot de vraag naar jouw producten komend kwartaal zal zijn of hoeveel post er komende week verwerkt zal moeten worden. De toekomst kwantificeren helpt je om de juiste beslissingen te nemen voor de inkoop van materialen en producten, het reserveren van voldoende capaciteit en de beschikbaarheid van personeel. Een goede forecast geeft jouw bedrijf het inzicht dat nodig is om adequaat en op tijd te reageren op veranderingen. Zo blijven jouw bedrijfsprocessen effectief en efficiënt en jouw klanten tevreden.

 

Forecasting: goed voorspellen door analyse en interpretatie

CQM gebruikt historische gegevens en kwantitatieve modellen om inzicht te krijgen in de patronen die het verleden en de toekomst met elkaar verbinden. Maar dat is in de praktijk onvoldoende om echt goede voorspellingen te krijgen. Kennis van experts is nodig om de resultaten van de analyses goed te kunnen interpreteren en zo nodig aan te passen. CQM werkt in deze projecten dan ook altijd nauw samen met jouw inhoudelijke experts. Samen komen we tot het beste resultaat!

 

Forecasting: CQM helpt jou een goede voorspelling te maken

Wil je een forecasting proces dat naadloos aansluit op je andere belangrijke businessprocessen? Jan adviseert je er graag over!


Meer forecasting?

Jan van Doremalen
Jan van Doremalen helpt je graag verder Neem contact op