Customer Stories

Sinds de oudheid worden verhalen verteld. Alhoewel de vorm door de jaren heen veranderd is, is de behoefte van mensen om verhalen te vertellen en ernaar te luisteren onverminderd. Verhalen hebben grote impact op de manier hoe wij de wereld bekijken, ze helpen ons een mening te vormen en beslissingen te nemen.

Alhoewel een groot deel van de verhalen nog steeds mond-op-mond verteld wordt, zijn er door de komst van het internet, social media en verdere digitalisering steeds meer ‘digitale’ verhalen. 
Consumenten laten iedere dag digitale informatie achter die - met de juiste analyses - bijvoorbeeld door marketeers gebruikt kan worden om producten en diensten te verbeteren, communicatiecampagnes aan te scherpen en het onlinegedrag van consumenten te voorspellen.

Bij CQM helpen we bedrijven relevante verhalen te vinden. In gestructureerde en ongestructureerde data. Zowel in tekst als in beeld. Hiermee maken we inzichtelijk wat consumenten beweegt, waar hun behoeftes liggen en hoe ze zich in de toekomst gaan gedragen. Zonder dat we direct met ze hoeven te praten of vragenlijsten in laten invullen. 

Onze consultants bekijken graag samen met jou hoe met kwantitatieve methoden marketingvraagstukken beantwoord kunnen worden. Hiermee onthullen wij de verhalen die jij als marketeer wilt vertellen om het verschil te maken bij je consument. 

  • Ben je geïnteresseerd in big data-analyse, zodat je jouw marketingbudgetten optimaal kunt inzetten? 
  • Wil je meer weten over analyses van internetreviews van eigen producten en die van concurrenten? 
  • Wij kunnen je meer vertellen over het verband tussen wat consumenten schrijven (reviews) en de beoordeling (rating) die ze geven.
  • Of zullen we het eens hebben over de kansen die je creëert, wanneer wij de klantbehoefte kwantitatief in beeld brengen?

Aarzel niet en neem contact op met de gespecialiseerde data science consultants van CQM!

Drs. Marieke Koningen

Drs. Marieke Koningen

Senior Consultant